Laatste nieuws

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen.
Op het gebied van gezondheid en vitaliteit. 

De enquĂȘte  

Steentje bijdragen aan een goede gezondheid

Bewegen deze zomer

Ruggroepen
Vanaf maandag 25 juli t/m vrijdag 2 september 2022. Tijdens de zomervakantie alleen ruggroep op maandag- en donderdagavond.

e-Gym
In de zomervakantie is de e-Gym overdag normaal geopend. Op maandag- en donderdagavond tot 20:00 uur geopend. Op dinsdag en woensdag tot 18:00 uur. Laatste instapmoment voor deze dagen is 17:30 uur.

In de zomervakantie kunnen er helaas in de avonduren geen intakes plaatsvinden.
 












Dertig minuten bewegen maakt al een groot verschil!

Is 30 minuten per dag bewegen voldoende voor een goede gezondheid?

Volgens de Nederlandse beweegrichtlijnen moeten we per week minimaal 150 minuten lichaamsbeweging hebben. Wel verdeeld over meerdere dagen.
De norm geeft aan hoeveel minuten per dag u matig actief moet zijn voor een positief effect op uw gezondheid.
Zorgen voor voldoende lichaamsbeweging hoeft niet ingewikkeld te zijn. Denk aan op de fiets naar de supermarkt. Neem de trap in plaats van de lift. Of ga een uurtje tuinieren.
Voor volwassen geldt dertig minuten matig intensief bewegen op minstens vijf - maar liever alle - dagen van de week als minimale norm.

Benieuwd hoeveel u beweegt per dag? De BeweegCirkel is een handig hulpmiddel.
U maakt een plan voor het opbouwen van beweging gedurende uw dag.




Gezonder leven: 6 tips voor blijvende verandering

Gezonder eten, meer bewegen en dat lukt dan voor een paar weken... Maar hoe kun je zorgen dat je veranderingen op de lange termijn kunt volhouden?

Een slim stappenplan voor een lang en gezond leven.

1. Maak het je makkelijk

2. Koppel nieuwe routines aan bestaande gewoontes

3. Volg uw eigen ritme

4. Pas u omgeving aan

5. Geef u zelf een peptalk


6. Vier u successen


Wilt u de juiste aanvulling geven het bovenstaande stappenplan? Lees dan verderop:













6 effectieve stoeloefeningen voor bureauzitters

Uren achter elkaar zitten is niet bepaald ideaal voor uw lichaam.

Herkenbaar? U komt u bed, u kleed zich aan, u gaat ontbijten en u gaat de deur uit naar u werk, of in de meeste gevallen blijft u aan de keukentafel zitten om de werkdag te starten.
Kortom: u zit de hele dag achter uw bureau.
Langdurig stillen is niet gezond, dat wisten we al. 

Er is een simpele oplossing om de impact van langdurig zitten te verlichten: stoeloefeningen. Deze zes stoeloefeningen zijn rustige rek- en krachtoefeningen die je gewoon tussendoor aan je bureau kunt doen - je collega's zullen het nauwelijks merken.

1. De heupbuiger staand oprekken
2. De heupbuiger zittend oprekken
3. Zittend oprekken van de borst
4. Eenbenig teenwippen 
5. Bulgaarse split squad
6. Eenbenige tap-dance

Wilt u weten hoe u de oefening moet doen, lees dan snel verder op:













#Buitensporten: Laat je niet tegenhouden door de kou


 

Gezonde leefstijl? : Lotte Wouters van Dieetadvies

Wanneer u uw voedingspatroon verandert of een dieet gaat volgen, adviseren en begeleiden wij u graag.
Wij vinden samen met u de oplossing die past bij uw voedingsvoorkeuren.